Ik heb een vraag

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen. Misschien staat jouw vraag erbij.
Dan vind je hier direct het antwoord; dat is wel zo snel.

Vraag en antwoord: algemeen

Antwoord:

Als je recht hebt op zorg stuurt de gemeente je hier een brief (de DAT-brief) over. Hierin staat dat er binnen twee weken contact met je wordt opgenomen.

Soms kan het door drukte wat langer duren.  Je kunt een paar extra dagen wachten. Zijn de twee weken ruim voorbij? Neem dan contact op met Siem. We kijken dan voor je wat de reden is dat het wat langer duurt. Je vindt onze contactgegevens op de pagina Contact op deze website.

Antwoord:

Voordat Siem jou kan helpen moet je eerst je hulpvraag bespreken met de gemeente waarin jij woont. Die onderzoekt of jij het best geholpen bent met ons aanbod of dat je beter af bent met een andere oplossing. Wanneer jouw gemeente aangeeft dat Siem jou de meest passende ondersteuning kan bieden, ontvang je een brief met de bevestiging dat je recht hebt op zorg. We noemen dit een DAT-besluit.  

Bekijk hier welke stappen je zet (van klacht tot afsluiten zorg) om je weer beter te voelen. 

Antwoord:

Siem is één partij waarin medewerkers uit 10 moederorganisaties samenwerken: ASVZ, Amarant, GGZ Breburg, Het Werkt, Impegno,  Prisma, RIBW Brabant, SMO Traverse, Sterk Huis en Thebe. 

Om het aanbod compleet te maken, werkt Siem ook samen met onderaannemers voor Begeleiding, Dagopvang en Beschermd Wonen. 

Antwoord:

Als jouw gemeente heeft bepaald dat de Wmo-zorg wordt geleverd door Siem of een samenwerkingspartner, verandert jouw situatie in principe niet. Dus als Siem een overeenkomst heeft met jouw zorgaanbieder, blijf je zorg ontvangen van jouw zorgaanbieder. In ieder geval zolang die overeenkomst loopt. Maar misschien vinden jij of je begeleider het beter dat je ondersteuning gaat ontvangen van Siem. Dan kan dat. Wil je weten hoe dat proces loopt? Kijk dan hier.

Alle organisaties die onderdeel zijn van, of samenwerken met, Siem werken volgens dezelfde principes: Cliënten hoeven nooit, dus ook niet voor een nieuwe hulpvraag, opnieuw een beschikking voor zorg bij hun gemeente aan te vragen. We werken echt samen als een partij. En dus hebben we ook één ondersteuningsplan voor jou en zetten dit in één systeem. Jij hoeft je verhaal dus maar een keer te doen.

Antwoord:

In jouw gemeente is bepaald dat de Wmo-zorg wordt geleverd door Siem of een samenwerkingspartner. Als Siem en jouw zorgaanbieder niet (meer) samenwerken, betekent dat dat dat jij (in de toekomst) ondersteuning gaat ontvangen van Siem.

Jij hebt hier niet om gevraagd en daarom snappen we dat dit heel vervelend kan zijn voor je. We willen wel dat je weet dat wij er alles aan doen om deze overgang zo goed mogelijk te laten lopen en dat we jou zo goed mogelijk gaan ondersteunen. Weten hoe dat proces van overgaan verloopt? Kijk dan hier.

Antwoord:

Siem is één partij, waarin medewerkers vanuit 10 verschillende moederorganisaties samenwerken. Als je door je gemeente bent aangemeld bij Siem, zoeken wij de beste begeleider voor jou. We kijken naar waar jij woont en bij welke expertise en type persoon jij het meest gebaat bent. Je krijgt een vaste begeleider dichtbij jouw huis of een vaste begeleider van een beschermd wonen-locatie. Bij welke moederorganisatie deze persoon hoort, maakt dus niets uit. We kijken vooral naar wat aansluit op jouw persoonlijke hulpvraag.

Antwoord:

Dit is het besluit dat het zorgloket/de toegang van jouw gemeente maakt over jouw recht op zorg. Het DAT-besluit is eigenlijk een vaststelling dat je recht hebt op Wmo-zorg. Dit betekent dat jij deze zorg (grotendeels) vergoed gaat krijgen. De gemeente maakt hiervoor een officiële beoordeling van jouw situatie en behoeften.

Een ‘DAT-besluit’ heb je nodig, want daarmee wordt de tijdelijke ondersteuning die jij krijgt vergoed. De hulp valt dan namelijk onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Dit is een Nederlandse wet. Aan de hand daarvan kunnen mensen die dat nodig hebben de juiste zorg en hulp krijgen. Het doel ervan is dat ze langer in hun eigen huis en op zichzelf blijven wonen. En dat ze mee blijven doen in de samenleving.

Bekijk hier welke stappen (van klacht tot afsluiten van zorg) je zet om je weer beter te voelen. 

Nadat jij een DAT-besluit hebt ontvangen van je gemeente en je samen met je vaste begeleider hebt nagedacht over de doelen die je wil bereiken, stellen jullie samen een ondersteuningsplan vast. Wanneer jij en je begeleider jullie handtekeningen onder het ondersteuningsplan hebben gezet, start officieel jouw ondersteuningstraject bij Siem. Je krijgt zo kort mogelijk en zo lang als nodig ondersteuning van Siem.

Antwoord:

Het aanvragen van een DAT-besluit bij de gemeente voor de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is nodig om aanspraak te maken op bepaalde voorzieningen en ondersteuning die vallen onder de Wmo.

Het aanvragen van een DAT-besluit is een belangrijke stap in het proces, omdat het de gemeente in staat stelt om ervoor te zorgen dat je de juiste ondersteuning ontvangt die past bij jouw specifieke behoeften en situatie. De gemeente maakt een officiële beoordeling van jouw persoonlijke situatie en behoeften. De gemeente bepaalt op basis van deze beoordeling of je recht hebt op beschermd wonen, begeleiding of dagopvang/dagbesteding. Wil je informatie en begeleiding bij het aanvragen van een Wmo-zorg, neem dan contact op met je eigen gemeente.

Simul betekent tegelijkertijd/samen in het Latijn. Dit verwijst naar de werkwijze van onze coalitie. We werken tegelijkertijd in het plan van en samen met en voor de cliënt.

Decem is het getal 10 in het Latijn. Dat verwijst naar de tien zorgpartijen die samenwerken.

Voeg je deze twee samen, dan krijg je Siem!

Antwoord:

De gemeentes Alphen-Chaam, Baarle Nassau, Dongen, Gilze en Rijen, Goirle, Heusden, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk en Tilburg hebben samen Wmo-begeleiding ingekocht bij Siem.

De gemeentes Alphen-Chaam, Baarle Nassau, Dongen, Gilze en Rijen, Goirle, Heusden, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk, Tilburg en Waalwijk hebben samen Wmo-beschermd wonen ingekocht bij Siem.  

Antwoord:

Siem is een samenwerkingsverband waarin 10 verschillende zorgorganisaties samenwerken. Siem heeft daardoor een heel groot en breed aanbod. Tegelijkertijd is Siem heel kleinschalig georganiseerd.
Er wordt verschil gemaakt tussen drie soorten ondersteuning (inkoopsporen): begeleiding, dagopvang en beschermd wonen. 

(Ambulante) Begeleiding: dit wordt bij de cliënt thuis geboden vanuit een gebiedsteam. Deze gebiedsteams werken voor een kleiner gebied zodat de medewerkers die wijk(en) ook echt goed kennen. De 10 verschillende zorgorganisaties leveren (detacheren) hun medewerkers aan een gebiedsteam. Een gebiedsteam bestaat dus altijd uit veel verschillende soorten medewerkers. Aan een gebiedsteam zijn ook onderaannemers gekoppeld die voor dat gebied werken. 

Dagopvang: deze ondersteuning wordt geboden op locatie. Deze locaties behoren ook tot een gebiedsteam. Dagopvang wordt verzorgd door de moederorganisiaties en onderaannemers Dagopvang. Dit maakt dat er een divers aanbod is van dagopvang en dat Siem een plek beschikbaar heeft voor uiteenlopende cliënten. 

Beschermd Wonen:  Beschermd Wonen kan in de vorm van Beschermd Thuis bij een cliënt in de eigen woning aangeboden worden. Een cliënt kan ook verblijven op een van de verblijfslocaties van een van de moederorganisaties of onderaannemers. Hierdoor kan goed gekeken worden naar welke plek en soort ondersteuning geschikt is voor specifieke hulpvragen en type cliënten.

Vraag en antwoord: afscheid onderaannemers BG 2025

Antwoord:

De selectiecriteria zijn: 

– Onderaannemers begeleiding met minder dan ca. 15 cliënten 

– Onderaannemers begeleiding met een vergelijkbaar aanbod als de gebiedsteams van Siem 

– Onderaannemers die hun ondersteuningsplannen onvoldoende op orde hebben  

– Onderaannemers begeleiding waarvan de samenwerking niet complementair is aan de transformatieopdracht 

– Onderaannemers die een groot deel van hun ondersteuning door ZZP’ers uit laten voeren

– Onderaannemers die de 3% rendement afspraak overschrijden.

Antwoord:

Ja, een cliënt kan een PGB aanvragen. Het advies is aan iedereen die dit overweegt, om hier goed over na te denken. Een PGB is niet voor iedereen geschikt omdat dit veel eigen verantwoording en administratie met zich meebrengt.  De Wmo-consulenten van je gemeente oordelen daarom of een PGB de best passende vorm voor een cliënt is. We verwachten een wachttijd voor de aanvragen.

Antwoord:

In het belang van de cliënt doorlopen we dit proces met de grootste zorg en heeft Siem met alle zorgaanbieders gesproken en afspraken gemaakt over de manier waarop de cliënten in dit proces worden geïnformeerd en begeleid.

  • De afspraak was dat de begeleider van de huidige zorgaanbieder haar cliënten als eerste informeert;
  • Daarna stuurt Siem alle cliënten een brief. Deze brief beschreef wat Siem is, wat er voor de cliënt verandert en wat er verder gaat gebeuren.
  • Siem gaat vervolgens met de cliënt én de huidige begeleider in gesprek om een warme overdracht te verzorgen. Tijdens dit gesprek wordt alle belangrijke informatie doorgenomen (inclusief overzetten van het ondersteuningsplan).
  • Siem neemt vervolgens de begeleiding over, als de cliënt dit wil. We willen deze overgang zo soepel mogelijk laten verlopen. Dus zonder (tijdelijke) stop en vanuit betrokken en persoonlijk contact met de cliënt.
  • Als de cliënt niet naar Siem wil, dan wordt de cliënt uit zorg gemeld.  
  • Als twee weken voor de einddatum van de overeenkomst met de onderaannemer, cliënten nog in zorg gemeld staan en we niets meer van de client hebben vernomen, nemen we telefonisch contact op met deze cliënten.
  • Wanneer dit niet lukt, stuurt Siem een tweede brief. Hierin legt Siem het proces en de opties nogmaals aan de cliënt voor. Ook vermeldt deze brief dat Siem spoedig telefonisch contact op gaat nemen.
  • Als de cliënt niet reageert, geen keuze maakt, wordt de cliënt uiteindelijk uit zorg gemeld.
  • Neemt de cliënt binnen 6 maanden na de uit zorg melding contact op over dezelfde ondersteuningsvraag, dan gaat de cliënt rechtstreeks naar Siem en neemt Siem de begeleiding over in de gebiedsteams.
  • Als de cliënt na langer dan 6 maanden contact opneemt, dan moet de cliënt eerst contact opnemen met de toegang van de gemeente.

Antwoord:

De cliënt wordt dan uit zorg gemeld voor Wmo Begeleiding. 

  • Als een cliënt toch Wmo begeleiding wil blijven ontvangen, kan deze een persoonsgebonden budget (PGB) aanvragen.
    We geven hierbij wel een kanttekening mee: niet iedereen is geschikt om een PGB-budget te beheren en zelf zorg in te kopen. Het vraagt veel eigen verantwoordelijkheid en brengt administratie met zich mee.
  • De gemeente beoordeelt de situatie van de cliënt als deze een PGB-aanvraag doet.
  • Als een cliënt besluit om alsnog binnen 6 maanden gebruik te willen maken van de begeleiding vanuit Siem met dezelfde ondersteuningsvraag dat kan de cliënt contact opnemen met Siem. Siem kan dan de begeleiding starten zonder tussenkomst van de gemeente.
  • Indien een cliënt besluit om na 6 maanden alsnog begeleiding te willen ontvangen van Siem dan dient deze zich opnieuw aan te melden bij de gemeente waar hij/zij woonachtig is.
  • Indien het voor een client heel moeilijk is om zijn vertrouwde begeleider los te laten omdat dit onderdeel is van zijn problematiek dan voegt een begeleider van Siem uit het gebiedsteam mee in. Op deze manier houdt de client nog even zijn vaste begeleider en kan al wennen aan de nieuwe begeleider van Siem. Op het moment dat de client gewend is aan de Siem begeleider, wordt de 2de begeleider van Siem toegevoegd en neemt de begeleider van de OA definitief afscheid. Deze overgangsfase is meestal niet langer 3 maanden. 

Antwoord:

In de gebiedsteams werken begeleiders vanuit de 10 deelnemende organisaties intensief samen. Hun gezamenlijke expertise maakt het mogelijk om vrijwel alle begeleidingsvragen in de regio te kunnen beantwoorden. Siem heeft de volgende expertises in huis (samen met de overgebleven onderaannemers Begeleiding): 

  1. Ambulante Begeleiding

Thuisbegeleiding bij dagelijkse structuur, financiën, sociale contacten, psychische klachten. 

  1. Gezinsbegeleiding

Ondersteuning bij opvoeding en complexe gezinssituaties.

  1. Begeleiding bij NAH / autisme / verstandelijke beperking

Gespecialiseerde zorg voor mensen met cognitieve of neurologische beperkingen.

  1. Begeleiding aan mensen met psychiatrische en psychische kwetsbaarheden

Ondersteuning bij psychische kwetsbaarheid, verslaving, trauma, en herstel.

  1. Toeleiding naar werk / participatie

Ondersteuning bij re-integratie, vrijwilligerswerk en activering: meedoen in de maatschappij.

  1. Cultureel sensitieve zorg

Zorg afgestemd op diverse culturele achtergronden.

  1. Ouderenzorg

Bijvoorbeeld dementie maar ook gewoon leren omgaan met de beperkingen van de ouder wordende mens.

Antwoord:

Kijk voor meer informatie over de regionale uitvoeringsafspraken Wmo 2023 en de bestuurlijke uitgangspunten op de website van Hart van BrabantJe vindt de afspraken in de ‘dowload’. 

Antwoord:

De cliënt staat altijd centraal in ons handelen. We kijken naar de mens en wat deze nodig heeft. Maar we kunnen als we het over de toekomst van de Wmo hebben niet naar één enkele cliënt kijken. Dan moeten we kijken naar de half miljoen inwoners die onze regio nu telt.

En daarom, hoezeer we alle emoties bij cliënten en de door ons gewaardeerde zorgprofessionals ook begrijpen, blijven we achter deze opdracht staan. Niet omdat het ons niet raakt maar omdat we samen hebben bepaald dat we toekomstbestendige Wmo-ondersteuning wensen. Waarin kwaliteit, continuïteit en het welzijn van onze inwoners centraal staan; nu en in de toekomst. En dat gaat alleen als we een overzichtelijk en kwalitatief zorglandschap realiseren. Door het aantal onderaannemers te verminderen, ontstaat:

  • Meer regie en samenhang in de uitvoering van Wmo-begeleiding.
  • Betere borging van kwaliteit, continuïteit en maatwerk voor inwoners.
  • Efficiëntie en transparantie in het zorgproces.
  • Snellere inzet van passende ondersteuning, zonder onnodige schakels.
  • Een duurzamere manier van organiseren zodat we nu en in de toekomst voldoende personeel beschikbaar hebben en de Wmo nog steeds betaalbaar is.

Antwoord: 

Van de 26 onderaannemers begeleiding waarvan de overeenkomst eind 2025 eindigt, hebben er 3 bezwaar aangetekend. 

Antwoord:

Siem is altijd duidelijk geweest over het feit dat zij deze zorg grotendeels van de onderaannemers zou overnemen. Per gebiedsteam zijn er bijeenkomsten geweest met alle onderaannemers. Daar is uitleg gegeven over het ontwikkelen van een overzichtelijk en dekkend zorglandschap. Met alle onderaannemers zijn tijdelijke overeenkomsten afgesloten, die een duidelijke begin- en einddatum kennen. Voor enkele onderaannemers kwam dit toch onverwacht omdat zij hun organisatie anders hadden gepositioneerd binnen het overzichtelijk en dekkend zorglandschap

We snappen dat het vanuit de onderaannemers bezien, onwenselijk is dat Siem het contract niet verlengt en dat cliënten hierdoor een andere begeleider krijgen. Siem bouwt het aantal onderaannemers echter af in opdracht van de 11 gemeenten uit de regio Hart van Brabant. Dit is een bewuste keuze om meer grip te krijgen op kwaliteit en kosten.
De relatiebeheerders hebben in de voortgangsgespreken steeds duidelijk aangegeven waaraan de onderaannemers moesten voldoen, bijvoorbeeld: deelnemen aan de verplichte scholing, hetzelfde ondersteuningsplan gebruiken en zorgen dat de ondersteuningsplannen samen met de client goed ingevuld en bijgehouden werden. 

Antwoord:

Vanaf 2023 is stapsgewijs afscheid genomen van onderaannemers.

  • We startten op 1 januari 2023 met 95 onderaannemers begeleiding en we werkten op 1 januari 2025 nog samen met 37 onderaannemers.
  • Met hen zijn overeenkomsten aangegaan die tussen 31 oktober en 31 december 2025 aflopen.
  • Dit is ook vooraf gecommuniceerd met de onderaannemers. In de zomer van 2025 (juni/juli/augustus) hebben we gesprekken gevoerd met alle onderaannemers en aan de hand van de criteria, duidelijkheid gegeven over de het aflopen van de overeenkomsten.
  • We verlengen met 9 onderaannemers de overeenkomsten. We verlengen met 26 onderaannemers begeleiding de overeenkomst niet.
  • Van deze 26 onderaannemers, tekenen er 3 bezwaar aan.
  • Uiteraard blijven wij op basis van cliëntvragen steeds kijken wat we zelf kunnen bieden en welke inzet nodig is van andere partijen.

Antwoord: 

Siem werkt met een financieel kader en blijft daarbinnen. De zorgkosten binnen de gebiedsteams liggen gemiddeld lager dan de zorgkosten bij de onderaannemers. Dat komt omdat de onderaannemer door Siem gefinancierd worden als P*Q (prijs x aantal) en cliënten ingedeeld worden in licht-midden-zwaar tarief. Onderaannemers geven aan dat cliënten over het algemeen in het midden of zwaar tarief vallen. In de gebiedsteams worden alle cliënten begeleid zonder ze in te delen in licht – midden – zwaar en zijn medewerkers gehouden aan het behalen van hun caseload norm. Daarnaast is er bij de onderaannemers geen financiële prikkel om cliënten af te schalen. We zien nu, door het beëindigen van het samenwerkingscontract met de onderaannemers, een hoger percentage cliënten dat nu uit zorg gemeld kan worden.

Antwoord:

Door afscheid te nemen van onderaannemers verandert er feitelijk niets in de werkwijze van Siem. Wmo-cliënten hebben wettelijk gezien recht op de keuze tussen PGB en ZIN (Siem). Wat zegt de wetgeving hierover?:

Zorg in natura (ZIN):

Bij ZIN kiest de gemeente een gecontracteerde zorgaanbieder. De cliënt heeft dan beperkte keuzevrijheid, namelijk uit de aanbieders waarmee de gemeente een contract heeft afgesloten. Die aanbieder is in de regio HvB: Siem

Waar moet ZIN aan voldoen?

De Wet maatschappelijke ondersteuning stelt dat gemeenten bij het leveren van zorg in natura (ZIN) verplicht zijn om passende en goede zorg te bieden. Dit is een kernprincipe van de wet. Dit houdt in dat er een passende voorziening geboden moet worden die bijdraagt aan: 1.) zelfredzaamheid, 2.) participatie en 3.) het bieden van een veilige leefomgeving.

Antwoord:

Nee. Siem werkt vanuit de visie van positieve gezondheid. Dat houdt in: We leggen de nadruk op het vermogen van mensen om met de fysieke, emotionele en sociale uitdagingen van het leven om te gaan en zoveel mogelijk eigen regie te voeren. We gaan uit van datgene wat een client kan, waarbij de client hierin zijn eigen regie voert. Doordat de client zelf zijn eigen regie voert kan het ook geen eenheidsworst zijn, omdat elke client hierin uniek is.

Bovendien werken we met 10 moederorganisaties samen die allemaal hun eigen expertise en achtergronden hebben. Daarnaast werken we samen met onderaannemers die complementair zijn aan Siem (en niet die al vergelijkbare ondersteuning bieden). Zo houden we een heel palet aan verschillende expertises waarmee we zorg aanbieden.
We hebben wel 1 werkwijze waarin we doen wat nodig is voor de cliënt. Zo lang of kort als nodig is.

Antwoord:

We verwachten dat tussen 500 en 600 cliënten richting Siem komen. 

Dit aantal is een schatting omdat we verwachten dat een deel van de cliënten de ondersteuning stopzet omdat zij voldoende op eigen benen kan staan. En we verwachten ook dat een aantal cliënten Wmo Begeleiding wil ontvangen middels een PGB.  

Antwoord: 

Het uitgangspunt van de ondersteuning van Siem is ‘doen wat nodig is’. Dit geldt uiteraard voor de huidige én voor de nieuwe cliënten binnen de gebiedsteams. De begeleiding vanuit Siem beweegt zich daarom mee met de situatie van de cliënt. De medewerkers van het gebiedsteam kunnen wekelijks hun client bespreken in het casusoverleg als ze denken wat extra’s nodig te hebben. Indien nodig kan er vanuit dit casusoverleg een gedragsdeskundige of het verstevigingsteam worden ingezet.

De ervaring leert doordat er al zoveel expertise aanwezig is binnen het eigen gebiedsteams waar alle expertise vertegenwoordigd wordt opschaling niet snel nodig is. In het gebiedsteam is als basis vertegenwoordigd ambulante begeleiding bij NAH / autisme / verstandelijke beperking, gezinsbegeleiding, begeleiding aan mensen met psychiatrische en psychische kwetsbaarheden / verslaving / trauma, toeleiding naar werk / participatie, cultureel sensitieve zorg en ouderenzorg. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met het Zorg en Veiligheidshuis en de GGD.

Antwoord: 

Ja dat kan. Een cliëntondersteuner helpt mensen die zorg, ondersteuning of hulpmiddelen nodig hebben om hun weg te vinden in het sociaal domein (bijvoorbeeld Wmo, Jeugdwet, Participatiewet). Hun rol is onafhankelijk van de gemeente en Siem. 

Je kunt terecht bij de cliëntondersteuners van jouw woonplaats: 

Alphen-Chaam 

Website: https://meewestbrabant.nl/mee-in-jouw-gemeente/werkgebied/mee-west-brabant-in-gemeente-alphen-chaam/

  • MEE West-Brabant: tel. 088-465 35 55
  • ABG Dorpsteams: samenwerking met IMW Tilburg, IMW Breda en ContourdeTwern
  • Gemeente: tel. 14 013, e-mail info@alphen-chaam.nl, adres: Willibrordplein 1, 5131 AV Alphen

 

Baarle-Nassau

Website: https://www.baarle-nassau.nl/hulp-bij-zorg/ondersteuning-bij-zorgvragen

  • Seniorenvereniging KBO: zie website
  • MEE West-Brabant: tel. 088-465 35 55
  • Gemeente: tel. 088-382 10 00, e-mail gemeente@baarle-nassau.nl

 

Dongen

Website: https://www.dongen.nl/inwoner/ondersteuning-en-zorg/clientondersteuning/

 


Gilze en Rijen

Website: https://www.gilzerijen.nl/hulp-bij-zorg/ondersteuning-bij-zorgvragen

  • Seniorenvereniging: tel. 06-2454 4071
  • MEE West-Brabant: tel. 088-465 35 55
  • Gemeente: tel. 14 0161, e-mail info@gilzerijen.nl

 

Goirle

Website: https://www.goirle.nl/clientondersteuner/

 

Heusden

Website: https://www.bijeenheusden.nl/meedenker

 

Hilvarenbeek

Website: https://www.hilvarenbeek.nl/hulp-van-een-onafhankelijke-clientondersteuner

 

Loon op Zand

Website: https://www.meedemeentgroep.nl/mee-in-uw-gemeente/regio-tilburg/loon-op-zand

  • MEE De Meent Groep: tel. 088-465 35 55
  • Gemeente: tel. 0416-289 111, e-mail info@loonopzand.nl

 

Oisterwijk

Website: https://www.oisterwijk.nl/zorg-en-ondersteuning/hulp-van-een-onafhankelijk-clientondersteuner

 

Tilburg

Website: https://www.tilburg.nl/inwoners/zorg-en-wmo/clientondersteuning/

 

Waalwijk

Website: https://www.contourdetwern.nl/producten-en-diensten/onafhankelijke-clientondersteuning-oco-waalwijk/

  • ContourdeTwern (OCO): infowaalwijk@contourdetwern.nl, tel. 0416-760 160 (ma-vr 9.00-12.00, wo tot 20.00)
  • MEE De Meent Groep: tel. 088-465 35 55
  • Gemeente: tel. 0416-683 456, e-mail info@waalwijk.nl, adres: Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk

Staat jouw vraag er niet tussen en kun je het antwoord niet vinden op de website?
Neem dan contact op met Siem

Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.